dilluns, 14 de novembre del 2011

CUINETES MÀRIUS 11/11/11

Quin dia més apocaliptic per fer el meu cuinetes.... però no me'n vaig lliurar, em va tocar posar el davantal i au a cuinar...i a comprar... i a netejar....
D'entrants vaig fer uns ous de gotlla amb torrada untada de sobrassada i altres de formatge de cabra. Cal dir que vaig necessitar ajuda perquè des de molt petit que tinc un hàbit: menjar-me les ungles. Així que no vaig poder trencar la capa cartagilosa de l'ou, així que vaig demanar ajuda a les ungles de la Susana....
De primer vaig fer una caldereta de gambes, no l'havia fet mai, però el risc va valer la pena. Un gran plat per una bona vetllada.
De segon em vaig atrevir amb un altre plat que desconeixia, solomillo amb reducció d'oporto, i de postres els coulants i el pastis de formatge.

CALDERETA (4 persones)

Ingredients
1 Ceba
1 Pebrot Verd
1 dent D'all
Julivert
Tomàquet de llauna, no sofregit
12 gambes
2 taps de conyac

Picada
6 ametlles torrades, 6 avellanes torrades, tres presses de xocolata negra, i una vintena de pinyons.

Sofregim la ceba amb l'all, tot passat prèviament pel turmix. Posteriorment afegim el pebrot verd i ho deixem daurar. Hi posem el tomàquet i el julivert i el rectifiquem amb sal i oli (i li vaig posar un polsim de pebre negre). Per acabar posant un litre de brou de peix durant uns 15 minuts.
Després hi afegim la picada, les gambes i el conyac i ho deixem 10 minuts. (Si veieu que aneu curts de caldo, posseu-hi més brou o aigua depén del gust que li volgueu donar....)

D'acompanyament un vi blanc de pasa blanca Alella

SOLOMILLO AMB REDUCCIÓ D'OPORTO (5 persones)

2 trossos de solomillo de l'àreda de Guissona
1 ceba
250 gram de nata líquida
Conyac (4 taps)
Porto (5 taps)
1 pastilla de caldo de carn
2 cullerades de mantega



Tallem els trossos de solomillo i els aixefem amb alguna espatula o morter. En acabat els sa pebrem. Ho fregim amb una paella amb la meitat d'oli i de mantega. Fins que veiem que la carn està al punt. Ho retirem a una bol.
A la paella sofregim la ceba i quant estigui daurada hi tirem, la nata líquida, una pastilla de caldo de carn (jo li vaig tirar de pollastre) i la mantega. Quant agafi forma hi posem el conyac i l'oporto, ho deixem durant uns 4 minuts. Ho posem al vol amb el solomillo, i al forn a que no es refredi....

D'acompanyament un vi negre Somontano Viñas del Vero